Публічні заходи


Панельна дискусія професійної (професійно-технічної) освіти Хмельницької області
Напередодні нового навчального року профтехосвітяни Хмельниччини взяли активну участь в обласному освітньому форумі «Нова українська школа: змінимо освіту – змінимо Україну», який відбувся 28 серпня 2018 року. Захід було проведено з метою визначення пріоритетних напрямів діяльності освітньої галузі регіону у контексті проведення реформи.
Пленарне засідання проходило на базі Хмельницького національного університету. Ключові позиції щодо реалізації основних складових освітньої реформи у регіоні учасникам форуму презентували В. Лозовий, голова Хмельницької облдержадміністрації, Н. Андрійчук, перший заступник Хмельницької обласної ради, О. Фасоля, директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації, О. Спірін, директор ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» МОН України.
Після пленарного засідання роботу форуму було продовжено на секціях, які проходили у форматі панельних дискусій.
Зокрема, на базі ВПУ №4 м. Хмельницького відбулася панельна дискусія «Професійна (професійно-технічна) освіта Хмельницької області: сьогодення і майбутнє».
 
Модератором заходу була А. Харчук, заступник директора-начальник управління професійної освіти та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки  Хмельницької ОДА, яка зосередила увагу учасників на створенні платформи для обговорення актуальних напрямів функціонування та розвитку професійної (професійно-технічної) освіти регіону з метою забезпечення вільного доступу до якісної професійної освіти всіх категорій населення та налагодження дієвого соціального партнерства.
В ході обговорення окреслених модератором напрямів роботи Н. Бєлякова, президент Хмельницької торгово-промислової палати, охарактеризувала присутнім основні аспекти діяльності торгово-промислової палати та розкрила шляхи співпраці бізнесу і професійної освіти у забезпеченні якісної підготовки виробничого персоналу.
Про розвиток державно-приватного партнерства у підготовці фахівців сільськогосподарського профілю на прикладі співпраці ВПУ № 38 смт. Гриців та Агрохолдингу 2012 розповів О. Зарудзей, директор училища.
Директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації О. Фасоля підкреслив, що обласна влада активно сприяє модернізації професійної освіти регіону, і акцентував увагу на перспективах її подальшого розвитку в контексті основних положень Закону України «Про освіту» та сучасних освітніх трендів.
Є. Царьова, в.о. директора ДНЗ «Хмельницький центр професійно-технічної освіти сфери послуг» та А. Брика, керівник швейного виробництва ТМ «GOLDI», зосередилися на проблемі впровадження елементів дуальної форми навчання у підготовку кваліфікованих робітників.
  
Особливості організації роботи щодо розробки та впровадження інноваційних проектів у системі професійної освіти учасникам заходу розкрила Л. Маланчак, директор ДПТНЗ «Красилівський професійний ліцей».
Соціальний педагог Шепетівського професійного ліцею О. Ляска презентувала систему роботи закладу щодо формування цілісної особистості випускника закладу професійної (професійно-технічної) освіти .
Н. Сиско, кандидат психологічних наук, завідувач лабораторії підвищення кваліфікації та дослідно-експериментальної роботи НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області, охарактеризувала пріоритетні напрями роботи психологічної служби закладів професійної (професійно-технічної) освіти Хмельницької області у 2018/2019 н.р.
На ролі і значенні профорієнтації та профконсультації у розвитку професійної кар`єри учнів закладів професійної освіти зупинилася О. Загіка, кандидат педагогічних наук, директор Вищого професійного училища № 25 м. Хмельницького.
Л. Шевчук, директор НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області, кандидат педагогічних наук, доцент, зосередила увагу учасників заходу на таких основних питаннях як організація освітнього процесу у ЗП(ПТ)О області за модульно-компетенісним підходом, посилення внутрішньої системи забезпечення якості освіти, організації належної підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, підвищення ефективності методичної роботи освітнього закладу.
При підведенні підсумків А. Харчук зауважила, що професійна освіта регіону має успішні педагогічні практики з підготовки майбутніх фахівців, зокрема, щодо залучення грантових коштів, співпраці із передовими підприємствами, які необхідно вивчати та поширювати. Крім того, Антоніна Михайлівна відмітила, що завдяки фінансовій підтримці обласної влади на базі ДНЗ «Деражнянський центр професійної освіти» створено сучасний навчально-практичний центр з підготовки фахівців агропромислового виробництва, який стане базою для практичної підготовки учнів та стажування викладачів і майстрів виробничого навчання аграрних ЗП(ПТ)О області. Водночас, модератор заходу, акцентувала увагу на необхідності розширення закладами професійної освіти спектру освітніх послуг з метою отримання додаткових коштів, а також посилення роботи щодо популяризації професій і підприємств регіону-замовників робітничих кадрів.
Узагальнюючи роботу панельної дискусії, А. Харчук наголосила, що у забезпеченні якісної підготовки висококваліфікованих робітників необхідна консолідація зусиль усіх зацікавлених сторін з метою узгодження ринку освітніх послуг з ринком праці та індивідуальними запитами здобувачів.
Соціальне партнерство як шлях забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників аграрного сектора
Розвиток економіки України неможливий без аграрного сектора.  Тому невипадково в економіці країни сільськогосподарська  галузь займає провідне місце після промисловості та інших галузей господарювання. Рівень розвитку агропромислового комплексу впливає на формування пропорцій і темпів розвитку інших галузей економіки. Згідно з даними облстатуправління у Хмельницькій області нараховується 472 активно діючих сільськогосподарських підприємства. Обсяги виробництва сільськогосподарської продукції Хмельницької області складають 50% загальнообласних обсягів. У сільськогосподарському виробництві зайнято 11,09% загальної кількості працівників промислових підприємств області.
Одне робоче місце у сільськогосподарському виробництві створює до 10 додаткових робочих місць у суміжних галузях економіки. Як ніяка інша галузь економіки, агропромисловий комплекс сприяє розвитку підприємств мало­го бізнесу. На зміну великим підприємствам існує багато приватних, орендних, спільних підприємств з використанням сучасної високопродуктивної сільськогосподарської техніки, новітніх технологій на основі досягнень науки і техніки, із застосуванням сучасних технологій.
У Хмельницькій області підготовку кваліфікованих робітників здійснюють 10 закладів професійної освіти.
Розвиток виробництва підприємств сільськогосподарського виробництва потребує підготовки кваліфікованих робітників цієї галузі для регіонального ринку праці. Лише за умови реальної співпраці з роботодавцями можливе досягнення основної мети з підготовки кваліфікованих робітників – формування особистості, здатної до постійного оновлення професійних знань і умінь, професійної мобільності та швидкої адаптації до вимог ринку праці.
Закон «Про освіту» наголошує на державно-приватному партнерстві, від якого залежить якість підготовки кваліфікованих робітників цієї галузі.
Науково-методичним центром професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області спільно з Департаментом освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації 7 лютого 2018 року на базі  Вищого професійного училища №36 с. Балина проведено круглий стіл за участю роботодавців та соціальних партнерів з теми «Соціальне партнерство як шлях забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників аграрного сектора». Мета заходу – координація зусиль органів влади, роботодавців, служби зайнятості та керівників ЗПО та ВНЗ І-ІІ р.а. щодо оперативного реагування на зміни кон’юнктури ринку праці та вироблення єдиного стратегічного бачення подальшого розвитку системи підготовки кваліфікованих кадрів для потреб регіону.
У заході взяли участь заступник голови Хмельницької обласної державної адміністрації В.Ц. Олійник, перший заступник голови Хмельницької обласної ради Н.В. Андрійчук, голова Дунаєвецької районної державної адміністрації  С.В. Бернашевський, директор відокремленого підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» в Хмельницькій області С.В. Яцковський, заступник директора Хмельницького обласного центру зайнятості С.Е. Залуський, начальник відділу агропромислового розвитку Ізяславської районної державної адміністрації В.В. Ткачук, голова Хмельницької обласної організації профспілки працівників освіти і науки А.С. Яремюк, керівники  сільськогосподарських    підприємств аграрного сектора, спеціалісти відділу професійної освіти та виховної роботи управління професійної освіти та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації, представники Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, керівники закладів професійної освіти сільськогосподарського спрямування,   Хмельницького обласного НКК, що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників для підприємств сільськогосподарського спрямування.
Модераторами засідання були  директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації О.І.Фасоля, заступник директора-начальник управління професійної освіти та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації А.М.Харчук та директор Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області Л.І. Шевчук.
З вітальним словом до присутніх звернувся заступник голови облдержадміністрації Валерій Олійник. Посадовець, перш за все, зауважив, що оскільки наша область є аграрною, то підготовка кваліфікованих робітничих кадрів для агропромислового комплексу є одним із першочергових завдань. Валерій Цезарович  підкреслив важливість налагодження спільної роботи між ЗПО  та роботодавцями, приведення мережі закладів вищої та професійної освіти до потреб регіонального ринку праці, її модернізації та оптимізації, а також активного пропагування серед молоді робітничих професій.
Учасниками засідання обговорено  питання:
- налагодження соціального партнерства між владою, представниками органів місцевого самоврядування, бізнесом  та професійною освітою  щодо підготовки  кваліфікованих робітників сільськогосподарської  галузі;
- запровадження дуальної системи у підготовці кваліфікованих робітників;
- активізація роботи навчальних господарств з метою проведення виробничого навчання та виробничої практики учнів, впровадження прогресивних технологій  вирощування сільськогосподарської продукції, переробки та реалізації сільськогосподарської продукції;
- оновлення матеріально-технічної бази ЗПО;
- оновлення змісту навчання  (стандарти професійної освіти), робочі навчальні плани, робочі навчальні програми, державна кваліфікаційна атестація учнів.
Крім того, предметом розмови стало питання формування регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів, зайнятості населення в агропромисловому секторі, стану забезпечення підготовки кваліфікованих робітників професій сільського господарства в області.
Учасники засідання круглого столу наголосили на важливості якісної професійної підготовки робітничих кадрів, впровадженні державно-приватного партнерства; формуванні нової стратегії розвитку професійної освіти регіону, визначенні та науковому обґрунтуванні напрямів її реалізації; запровадженні сучасних технологій підготовки висококваліфікованих робітників (елементів дуальної форми навчання, модульно-компетентнісної технології, дистанційного та проектного навчання тощо), осучаснення та оновлення навчально-матеріальної бази закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
На основі розгляду питання «Соціальне партнерство як шлях забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників аграрного сектора»   рекомендовано:
  1. Забезпечити імплементацію Закону України «Про освіту» у сфері професійної (професійно-технічної) освіти.
  2.  Взяти активну участь  у підготовці (обговоренні) проекту Закону України «Про професійну (професійно-технічну)  освіту».
  3. Сприяти функціонуванню при обласній державній адміністрації Регіональної ради з питань професійної (професійно-технічної) освіти (Рад стейкхолдерів професійної освіти) – координаційного органу з питань визначення та впровадження державної і регіональної політики у сфері професійної освіти.
  4. Розвивати державно-приватне  та бізнес-партнерство у регіоні для налагодження дієвого соціального діалогу в сфері професійної (професійно-технічної) освіти.
  5. Забезпечувати маркетингові дослідження регіонального ринку праці з метою визначення перспективних кваліфікацій у сільськогосподарській галузі та проведення прогностичних заходів щодо розвитку закладів освіти з урахуванням запитів ринку праці.
  6. Налагодити ефективне соціальне партнерство між об’єднаними територіальними громадами, роботодавцями та закладами професійної освіти з питань формування замовлення на підготовку кваліфікованих робітників, оновлення змісту професійної освіти відповідно до державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти та потреб регіонального ринку праці, зміцнення навчально-матеріальної бази ЗПО, використання новітніх виробничих технологій, впровадження елементів дуальної форми навчання, компетентнісного підходу й ефективних форм навчання молоді та дорослого населення.
  7. Продовжити практику проведення заходів  (конференцій, круглих столів, робочих нарад, консультацій) за участю представників територіальних громад, спрямованих на покращення розвитку соціального партнерства, консолідацію зусиль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, роботодавців, громадських об’єднань з метою забезпечення ринку праці кваліфікованими робітничими кадрами.
  8. Спрямувати зусилля закладів професійної освіти на активізацію роботи навчальних господарств з метою проведення виробничого навчання та виробничої практики учнів, впровадження прогресивних технологій вирощування, переробки та реалізації  сільськогосподарської продукції;
  9. Забезпечити умови для стажування педагогічних працівників закладів професійної освіти на базі інноваційних виробництв регіону.
  10. Створювати необхідні матеріально-технічні, організаційні, психолого-педагогічні, дидактичні умови для впровадження відкритого та дистанційного професійного навчання.
  11. Запроваджувати у навчально-виробничий процес інноваційні педагогічні технології: елементи дуальної форми навчання, модульно-компетентнісні технології, проектне навчання та створення регіональних навчально-практичних центрів галузевого спрямування.
  12. Підвищувати готовність педагогів до інноваційних форм і технологій  професійного навчання, використання ІКТ.
  13. Узагальнювати й поширювати педагогічний і виробничий досвід щодо впровадження інноваційних педагогічних та виробничих прогресивних технологій в практику роботи закладів професійної освіти.
  14. Організовувати профорієнтаційні заходи (ярмарки професій, марафони робітничих професій, презентації професій, турніри знавців професій, виступи агітбригад, волонтерських загонів, семінари, професіографічні екскурсії на підприємствах, організаціях та установах) з метою підвищення престижності робітничих професій сільськогосподарської галузі та соціального статусу робітника у суспільстві.
  15. Продовжити роботу з виявлення, навчання та виховання  обдарованої учнівської молоді закладів професійної освіти, сприяти їхній участі в обласних, всеукраїнських наукових і творчих конкурсах.

Комментариев нет:

Отправить комментарий